top of page

תשובות לשאלות על מיתוג

עודכן: 16 בספט׳ 2021


תשובות לשאלות על מיתוג
תשובות לשאלות על מיתוג

מהו מיתוג עסק?

מותג מתייחס לסך העמדות, רגשות ותפיסות הקיימות אצל הצרכנים בנוגע לעסק. תהליך של מיתוג, מאפשר לבעל העסק "לעצב" בצורה מודעת חלק מהתפיסות הללו. המיתוג הוא תוצר של אוסף מכלולים, לרוב יכיל בתוכו את הלוגו, שפה גרפית, ייחודיות, ומטרה מסוימת. כל המכלולים האלו יגרמו למראה ויזואלי נכון.

 

מתי כדאי לבעל עסק לעבור תהליך מיתוג?

תהליך מיתוג חייב להיווצר אחרי שבעל העסק כבר יודע לאן הוא מכוון את העסק, לאחר שהוא יודע מיהו קהל היעד, המסרים שרוצה להעביר והמוצרים/שירותים שרוצה למכור.

 

האם בהכרח מיתוג טוב הוא מיתוג מוכר?

מיתוג טוב הוא משהו שלוקח זמן עד שנכנס לתודעת הציבור, מקדונלד'ס לא הפכו למותג ענק ביום אחד. זה היה תהליך של שנים, אך ככול שנקפיד להוסיף אותו בכל דבר שנעשה בעסק ככה הוא יהיה יותר מזוהה.

 

מה יוצא לבעל העסק ממיתוג מדויק?

עסק שיש לו מראה ממותג יוצר כבר בהתחלה עניין ורצינות בעיני הלקוח, הוא גם מתחיל לקחת את עצמו יותר ברצינות. בנוסף המיתוג עוזר ללקוח להבין שמדובר בעסק זה ועוזר לייחד ולבדל את העסק מבין רבים אחרים, לדוגמא ניקח את רשת ללין, מי שנכנס לחנות יודע היטב שמדובר בהם גם אם פספס את השלט בחוץ, ולמה זה? כי החנות ממותגת בצורה של ספא עם עץ לבן והשפה הגרפית מופיעה על כל מוצר עם המון לבן.


 

האם יש תזמון נכון לעיצוב הלוגו?

יצאתי למחקר ובדיקה מקיפה בנושא ואלו תמצית הדברים - ישנם עסקים רבים שמתקשים להחליט על הכיוון של העסק וזקוקים לדיוק והכוונה ולכן הדרך הנכונה היא שבעל העסק יבחר בעלי מקצוע נכונים שהוא מרגיש שאפשר לסמוך עליהם ושהוא יכול לתת להם להוביל, כך יוכל העסק לקבל לוגו ואף מיתוג שיתאים לו, יפתח אותו וימקד את העשייה שלו, ובכך גם יחסוך לו זמן יקר של חיפוש עצמי.


 

בשביל מה צריך מיתוג?

עסק שיש לו מראה ממותג יוצר כבר בהתחלה עניין ורצינות בעיני הלקוח ובאותו נשימה גם מתחיל לקחת את עצמו ברצינות. המיתוג עוזר ללקוח להבין באיזה עסק מדובר ועוזר לייחד ולבדל את העסק מבין רבים אחרים, לדוגמא ניקח את רשת ללין, מי שנכנס לחנות יודע הייטב שמדובר בהם גם אם פספס את השלט בחוץ, ולמה זה? כי החנות ממותגת בצורה של ספא עם עץ לבן והשפה הגרפית מופיעה על כל מוצר עם המון לבן.


 


מהו תהליך המיתוג? המיתוג מצריך מספר שלבים כדי לבנות עיצוב חזק ונכון לעסק

» שלב ראשון - מחקר מקיף ובניית בריף: של זה הוא החשוב ביותר בתהליך והוא מורכב משני חלקים: 1) מחקר אודות העסק, לרוב יתבצע בשיחת טלפון או בפגישה אחד על אחד. 2) יצירת בריף הכולל שאלון אבחון מתקדם, מסמך המפרט את צרכי העסק ודוגמאות העוזרות לדייק את העיצוב. » של שני - בניית סקיצות: בשלב זה ייוצרו סקיצות המבוססות על המחקר המקדים משלב א', מתוך הסקיצות נבחר את זו שהכי מתאימה להמשך עיצוב ופיתוח. ומשם נעניק להם גם חיים וצבע. » שלב שלישי – דיוק והגשת המוצר: כאן נדייק את העיצוב, נעשה תיקונים ונכניס מתאמות צבעים. ולבסוף נגיש את המוצר הסופי.


 


אילו קבצים מקבלים בסיום עבודת המיתוג?

» לוח שפה גרפית המכיל נתונים חשובים אודות הלוגו, כמו הפונטים וצבעי המותג. » הקבצים שמקבלים מכילים פורמטים שונים המתאימים לעיצוב - jpeg | png | pdf. » לוגו רספונסיבי, חלק חשוב בבניית הלוגו הוא יצירת מספר גרסאות שונות כדי שיהיה אפשר לבחור את הגרסה המתאים לשטח שבו הוא מתפרסם.





תיוגים:

158 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page