top of page

אלמנט העין

עודכן: 23 בנוב׳ 2022

העין היא אחד הסמלים החזקים ביותר שידועים לתרבויות רבות. זה יכול להעיד על טוב, רע, הגנה, חוכמה, ידע, סודיות ותעלומה.


אלמנט העין
אלמנט העין

העין הבודדת

לעין המופיעה לבד יש השפעה פסיכולוגית, עם סמכות ומסר לצופה על ערנות חיה, ניתן לראות את ההשפעה הזו בטבע, כאשר כמה בעלי חיים פיתחו 'כתמי עיניים' על עורם כדי להפחיד טורפים.

אומנים קדומים יצרו פסלים ואיורים עם עיניים מוגדלות בצורה חסרת פרופורציות על מנת להעצים את תחושת הערנות והצייתנות של שומרים ברחבי ממלכות.

אצל המצרים הקדמונים העיניים צוירו על ארון קבורה כדי לאפשר למתים לראות את העולם הבא. ומנגד יש את העין של הורוס – אל החיים, זהו סמל הגנה ועוצמה בעל יכולות ריפוי, בריאות ואיזון פנימי על פי המיתולוגיות המצריות עיניו של הורוס הן סמל לאור השמש ולמאבק בחשיכה הפנימית.

במדינות אירופה הקדומות שימשה העין ככלי של תבונה המשגיחה על האומות וככלי של צדק. אלמנט זה מופיע גם אצל האמריקאים בתוך החותם הגדול, העין מהווה סמל לפיקוח על האומות הקיימות בארה"ב.


העין של אלוהים, עין הרואה הכל

פה ניראה את אלמנט העין מוקף לעתים קרובות בקרני אור ובמשולש. אמנים השתמשו בו כדי לייצג את עינו הרואה של אלוהים, שלושת הקודקודים במשולש מייצגים את האב, הבן ורוח הקודש(בנצרות) וקרני האור מהוות מעמד של קדושה ואלוהות.


העין הרעה

האמונה העתיקה אומרת כי העין הרע היא קללה שעלולה לגרום לפציעה או מזל רע, כדי להדוף את הרוע נוצרו במשך השנים מספר אובייקטים כמו תכשיטים, עיטורים, חמסות וקמיעות זכוכית כחולות.


הצ'אקרה השישית שקשורה לעין השלישית

עין זו מהווה חוש על בעל הגיון אנושי היכול לראות ולהרגיש דברים כלפי עצמו וכלפי האחרים, עין השלישית מאפשרת מודעות קיומית דרך התת מודע ומייצרת איזון בין האינטואיציה להגיון הלוגי.

יכולת העין מאפשרת לתקשר דרך מסרים סמויים (העוברים בחלומות, מדיטציות, חזיונות ועוד) בעבר הווה ובעתיד ורואה דברים שאין אפשרות לחזות בהם באופן פיזי. הראיה המיוחדת הזו עוזרת לכל אחד ליצור את המציאות שלו לפי רצונו האישי עם מודעות אישית ושלמות.


העין הנסתרת

אפשר לנסות לברוח ולהתחמק כמה שנרצה אך לעין יכולת גילוי של סודות ואמת לכן לא באמת ניתן לברוח ממנה, הדרך הנכונה היא להוריד את הקליפות ולהיות אמתיים עם עצמנו ולהתמודד עם האמת שעומדת לפנינו.


איך העין יכולה להשפיע על עסקים?

העין יכולה ליצור עסקים שמפקחים ובודקים ליקוים בחברה או אצל האדם הפרטי ולהביא אותם לאיזון ואף קדושה, הפיקוח ואיזון יעשו עם תבונה וצדק ויעזרו להתנער מהרגלים רעים שעלולים לגרום לפציעות פיזית ונפשיות, תוך שמירה על האמת ורצון של אותו אדם או חברה.



136 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page