top of page

שיטה אסוציאציה: יצירת לוגו מנצח באמצעות שלבי בנייה ועיצוב

עודכן: 14 בינו׳

לוגו הוא אחד הנכסים החשובים ביותר של כל עסק או מותג. הוא זה שמייצר את הרושם הראשוני על לקוחות פוטנציאליים, ומסייע לזהות ולייחד את העסק. לוגו מנצח הוא כזה שקל לזכור, מושך את העין, ומשדר את המסר הנכון על העסק.

שיטה אסוציאציה היא שיטה יעילה ליצירת לוגו מנצח. השיטה מתבססת על אסוציאציות הנלקחות ממילות מפתח שחשובות לעסק. המילים הללו יכולות לייצג את הערכים, המוצרים או השירותים של העסק, את קהל היעד, או כל דבר אחר הקשור לעסק.


איך לעשות את השיטה הזו נכון:

  1. הגדרת התג המקצועי: השלב הראשון הוא להגדיר את התג המקצועי של העסק. התג המקצועי הוא משפט אחד שמסכם את מה שהעסק עושה. לדוגמה, "מעצבת גרפית שמתמחה במיתוג לעסקים צומחים".

  2. בחירת מילות מפתח: השלב השני הוא לבחור שלוש מילות מפתח מרכזיות מהתג המקצועי. המילים הללו צריכות להיות משמעותיות עבור העסק ולהעביר את המסר הנכון. לדוגמה, "עיצוב", "עסקים" ו"צומחים".

  3. יצירת שמש אסוציאציות: השלב השלישי הוא ליצור שמש אסוציאציות למילות המפתח הנבחרות. בשמש אסוציאציות כותבים כל מילה מפתח נפרד, ואז כותבים ליד כל מילה שקשורה אליה. המילים יכולות להיות דברים מוחשיים, כמו חפצים או צבעים, או דברים מופשטים, כמו רגשות או ערכים. (דוגמה בתמונה למטה)

  4. יצירת לוגו: השלב הרביעי הוא להשתמש במילים מהשמש אסוציאציות כדי ליצור לוגו. המילים יכולות לשמש כבסיס ליצירת אובייקט גרפי, או שהן יכולות לשמש כמקור להשראה לצבעים, צורות או תחושות. לדוגמה, הלוגו של העסק מהפסקה הראשונה יכול להיות מורכב מעץ פורח עם אות A, המייצגת את המילה "עיצוב".


שיטה לעיצוב לוגו
שיטה לעיצוב לוגו

יתרונות השיטה: שיטת אסוציאציה היא שיטה יעילה ליצירת לוגו מנצח מכיוון שהיא מאפשרת לעסק:

להתמקד במה שחשוב לו באמת | ליצור לוגו ייחודי ומקורי | ליצור לוגו שמצליח לייצג את העסק בצורה מדויקת.


שיטת אסוציאציה היא שיטה פשוטה וקלה ליישום שניתן להשתמש בה כדי ליצור לוגו לעסק מנצח. השיטה מאפשרת לעסק להתמקד במה שחשוב לו באמת ולייצר לוגו ייחודי ומקורי שמצליח לייצג את העסק בצורה מדויקת.


110 צפיות
bottom of page