top of page

כל עסק צריך פלטת צבעים

עודכן: 24 במאי 2023

בחירת צבע עבור מותג או עסק היא צעד חשוב ביצירת הזהות החזותית של המותג או העסק. פלטת צבעים נכונה יכולה להיות מרשימה ומשפיעה על החוויה של הלקוחות ועל התחושה הכללית שהוא ירגיש כלפי העסק.


איך עובד בחירה נכונה של פלטת הצבעים:

  • יש להתחיל עם חקר וביקורת – תחקרו את צבעי המתחרים ואת הצבעים הנפוצים בתעשייה שלכם. במידה ומעוניינים להיות מובילים בתחום העסקי, רצוי לבחור פלטה צבעים שונה קצת מהמקובל, כדי לקבל זיהוי חזותי בולט ומתקדם יותר.

  • קחו בחשבון את סוג העסק - סוג העסק יכול להשפיע על הפלטה צבעים, למשל, עסק בתחום הבריאות עשוי להשתמש בפלטה צבעים נקייה ובהירות יותר, בזמן שעסק בתחום המזון עשוי להשתמש בפלטה צבעונית ומלאת חיות.

  • הקפד על תאום צבעים - כאשר בוחרים פלטה צבעים לעסק, חשוב לוודא שהצבעים מתאימים זה לזה ויוצרים הרמוניה שלמה.

  • קונטרס – בחרו בצבעים שיכולים לייצר קונטרס מספיק טוב ביניהם, צבעים שיהיו בולטים ולא ייעלמו אחד בתוך השני. לדוגמא אנו נעדיף לבחור בשחור-צהוב במקום בלבן-צהוב.

  • בחירת צבעים בעלי משמעות: יש לבחור בצבעים שיקדמו את המותג, צבעים שיבליטו וידגישו את התחושות, רגשות וערכים של העסק ולא רק בגלל שהם יפה בעיניכם.

  • צבעים משלימים: בשלב זה נרצה להתאים שני צבעים שישלימו את הצבע הראשי ויבנו יחד סט צבעים. רצוי לבחור בצבעים שיאפשרו משחק בצורה מעניינת בתוך המיתוג.

  • צבע רקע: תפקיד הרקע הוא להשתלב ולהשלים, אך באותו נשימה גם ליצור נגדיות מספיק חזקה שתאפשר לקרוא את הטקסט בקלות.

לכל צבע יש משמעות עם היסטוריה שלמה, התחשבו בזה בזמן בחירת הצבעים. הצבעים מסייעים לנו להביע רגשות, מצבי רוח ואפילו את האישיות שלנו. כל צבע משפיע על התחושות והרגשות שלנו בצורה שונה. לדוגמה, צבע כחול משמעותו של נאמנות, אמון ורגיעה. צבע אדום מציין אהבה, תשוקה וחרטה, וצבע צהוב מציין אופטימיות ושמחה.

זכרו כי בחירה נכונה של פלטת צבעים מסייעת לצרכן להבין את מטרות המותג/עסק ולזהות את המותג/עסק ישר במבט הראשון רק על בסיס הצבע.

 

איך אפשר למצוא השראות לפלטת צבעים?


» אחד המקומות שהכי טוב לקבל מהן השראה זה הטבע, צלמו תמונה במקום שאתם אוהבים והשתמשו בצבעים שמופיעים בה. כמובן שלזמן ביממה ולעונה יהיה השפעה מאוד גדולה על הצבע.


» ניתן לבדוק שילוב צבעים דרך אתר חינמית של אדובי - לקבל רעיונות לשילובי צבעים.


» שיטה 10-30-60, בשיטה הזו בוחרים שלוש צבעים כאשר הצבע הראשי יכסה 60% מהשטח,

הצבע השני יכסה 30% והאחרון יכסה את ה-10% הנותרים.

איזה צבע יהיה הדומיננטי? זה כבר תלוי בערכי העסק ותחושות שנרצה להעביר.



ידיים מכוסות בצבעים מכל הגוונים
צבעוניות של עסק

273 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page