top of page

מזה ברקוד QR ולמה אנחנו צריכים את זה?

עודכן: 21 באוג׳ 2021

הברקודים הם מידע מקודד שניתן להטמיע בקלות בכל מקום

מזה ברקוד QR
מזה ברקוד QR

רקע על היווצרות הברקוד QR:

הברקוד QR הוא מידע טקסטואלי המקודד בצורה גרפית. הברקוד פותח במקור ביפן עוד בשנת 1994 ע"י חברה יפנית בשם דנסו, ושימש תחילה לקידוד חלפים ולפענוח על ידי רובוטים בפסי ייצור.

ראשי תיבות QR הן בעצם Quick Response ובעברית "תגובה מהירה". בתחילת העשור השני של המאה ה-21 החל הברקוד QR להיות נפוץ בכל העולם, טלפונים חכמים הפכו לאמצעי הקלט העיקרי של הברקוד וזאת באמצעות אפליקציה ייעודית שיש בטלפונים כיום. 


ואיך כל זה קשור אלינו?

את ברקוד ה-QR ניתן להטמיע בקלות בכל מקום - פרסומים, כרטיסי ביקור, שלטים, מסמכים, חנויות, מסעדות ועוד. הברקוד יוביל את מי שיסרוק אותו לאתר, מבצע, כתובת אימייל, דף נחיתה וכל מקום וירטואלי שרק נבחר.

הברקוד מאפשר ליצור גם סודיות למי שחפץ בכך לדוגמא עבור מועדון חברים סגור או מבצע שקיים רק ללקוחות חוזרים, מבלי הברקוד עצמו לא יהיה אפשרי להגיע לאותו מידע.

בתקופת הקורונה החלו להשתמש בברקוד בצורה נרחבת ועולמית בעיקר במסעדות/פאבים וזה כדי למנוע מגע מיותר במשטחים ציבורים והדבקה במחלות.


לסיכום זהו כלי שיווקי חזק שנגיש היום לכל אחד,  ואין סיבה שלא לעשות בו שימוש, הברקוד גם חוסך בכסף של הדפסה ושומר על איכות הסביבה.


 

דוגמאות לשימושים יצירתיים:

# יוצאים לטיול עם הילדים ומפחדים שהם ילכו לאיבוד?  כל מה שצריך לעשות זה לשים עליהם קעקוע זמני של ברקוד שפשוט מוביל לפרטים שלכם.

# הוראות שימוש במוצר מסוים, למה לבזבז מקום על גבי האריזה אם אפשר להכניס את כל המידע הזה בברקוד אחד.

# מיצרים תכשיטים ורוצים שידעו ממה הם עשויים, כמה זמן לוקח לייצר אותם ועם איזה בגד הם יתאימו? מה הבעיה פשוט צרפו לתכשיט תווית עם ברקוד.

 


איך ניתן ליצור ברקוד כזה?

ישנם כמה שיטות אך אני אציג פה 2 עיקריות:

  1. מאוד פשוט נכנסים לאתר ברקוד - לחצו כאן  באתר בוחרים את הגודל הרצוי ואת מה שרצה לשים בתוכו (לאן שיוביל הסריקה) ושומרים את הברקוד בפורמט PNG.

  2. למעצבים שמחזיקים בתוכנה אינדיזיין, ניתן ליצור את הברקוד בתוך התוכנה object -> generate QR code


​איך אפשר לסרוק ברקוד QR?

הדרך לסריקה תלויה כמה הטלפון שלכם מתקדם, לרבים יש פיצ'ר מובנה בתוך המצלמה או אפליקציה מובנת של הטלפון.

במידה ואין לכם את שני אלו אז ניתן להוריד אפליקציה לסריקה או להשתמש באפליקציה חביבה מאוד של גוגל בשם Lens, שם כל מה שצריך לעשות זה לצלם את הברקוד והאפליקציה תעשה את השאר.

101 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page